#Algemeen

Groei, een doel op zich?

Renate Seegers op 16 april 2021

3 minuut leestijd

Wij zijn sinds jaar en dag gewend te willen groeien. Groei in klanten, in mensen, in positie, in expertise. Simpel, maar door er focus op te hebben zijn we de afgelopen jaren succesvol geweest en staat Media Reverse als een huis. Door Corona werd groei uitdagender, veel marketingmanagers hadden wel wat anders aan hun hoofd dan een nieuw mediabureau. Bij het bepalen van onze agenda van 2021 rees daarom de vraag waarom groei zo belangrijk is voor ons en waarom het continu ons uitgangspunt is geweest. En ook waarom klanten bij ons blijven of naar ons zouden willen overstappen. We kwamen op vijf aspecten:

  1. Bestaansrecht: Groeien betekent overleven, zeker in een markt die continu verandert. Als jij niet meebeweegt, niet groeit, komt het moment waarop je niet meer aansluit bij behoeften en verlangens van de klanten en markt steeds dichterbij. Het gevolg? Klanten stappen over naar de concurrent die wel meebeweegt. Innoveren en investeren in de toekomst staat daarom hoog op de agenda, in nog betere campagne-onderbouwing met data bijvoorbeeld, of in bredere online services.
  2. Meer rust en overzicht: Vaak leunt een bedrijf bij de start grotendeels op slechts een paar schouders. Dit heeft voordelen in het begin, maar als je groeit kun je werk verdelen en profiteren van elkaars sterke punten, en dat is belangrijk voor klanten. Door te groeien met je bedrijf vergroot je kennis en kunde, we merken dat zelf elke dag weer door het sterke team wat we inmiddels hebben opgebouwd. We zetten in op het verder opleiden en versterken van ons team.
  3. Meer naam, meer klanten: Mensen doen toch het liefst zaken met een bedrijf dat ze kennen. Dat heeft vooral te maken met vertrouwen. Als een bedrijf wat groter is, hebben potentiele klanten sneller het gevoel dat hun verwachtingen worden waargemaakt. We zetten daarom steeds meer in op de zichtbaarheid van Media Reverse. We doen iets goed en we vertellen dat nu meer.
  4. Meer continuïteit: Zeker in een crisisjaar merk je dat als bestaande klanten noodgedwongen minder zaken met je kunnen doen, dat nieuwe klanten dat kunnen opvangen. Zo kun je je organisatie en de mensen die bij je werken op orde houden. Voor een adviesbureau is dat cruciaal, de kennis en expertise van onze mensen is ons product. En als straks klanten die noodgedwongen minder konden communiceren weer naar buiten willen, staan we nog steeds voor hen klaar.
  5. Meer plezier: Groei geeft de mogelijkheid met nieuwe vraagstukken bezig te zijn waardoor je jezelf blijft uitdagen. Dit is een belangrijk aspect omdat je die kennis en ervaring kunt inzetten om ook je bestaande klanten te blijven verrassen. Het verbreedt je scope. We zijn in die zin ook verbindend tussen alle partijen waarmee we samenwerken; we zijn een sterk netwerk.

 

We realiseerden ons, deze vijf aspecten blijven actueel, “no matter what”. Het heeft ons gestimuleerd in een crisisjaar focus te behouden op groei en steeds creatiever hierin te zijn. Het leverde ons mooie nieuwe samenwerkingen op met de mensen achter merken als Bike Totaal, Profile ‘de Fietsspecialist’, Henders & Hazel, Xooon, Neomax, Agium, Hisense, Serverhome, UNHCR, Deurengigant, om er een aantal te noemen. We zijn super blij met deze nieuwe klanten.

2020 heeft ons bevestigd in onze overtuiging te willen blijven groeien in 2021. Maar het heeft ons ook bevestigd in onze overtuiging dat we de juiste energie blijven steken in de klanten waar we al jaren goed mee samenwerken. New business mag nooit ten koste gaan van bestaande partners. Juist bij deze groep is het niet uit de weg gaan van vernieuwing in strategie en aanpak van groot belang. Met hen kunnen we voortbouwen op de kennis die we samen hebben opgebouwd en steeds vanuit data kijken hoe we campagnes verder kunnen optimaliseren. Langer met elkaar samenwerken maakt dat je steeds beter weet waar de ander wakker van ligt en dat is fantastisch. Het vraagt ook om een aanhoudende frisse blik om tot het beste plan te komen.

Staat groei in 2021 weer hoog op de agenda? Zeker. Groei in klanten is en blijft een belangrijk uitgangspunt voor Media Reverse. Maar groei in de relatie die we hebben met onze bestaande klanten zetten we daar zoals altijd pal naast. Net zoals innoveren en investeren in de toekomst, werken aan onze eigen zichtbaarheid en het zijn van een verbindend kennisnetwerk. #BetterTogether

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik op akkoord of klik hier voor meer informatie.

Akkoord