#Algemeen

Kranten en magazines hoog in bereik & bron van inspiratie

Michael van der Wal op 12 juni 2020

2 minuut leestijd

Onlangs is er een interessant onderzoek over het vertrouwen in de landelijke- en regionale dagbladen verschenen. Het vertrouwen in de landelijke kwaliteitskranten NRC, Volkskrant en Trouw is het hoogst. Ook regionale titels zoals het Eindhovens Dagblad, het Friesch Dagblad en Haarlems Dagblad scoren hoog op betrouwbaarheid. Door altijd op de hoogte te zijn van de laatste insights kunnen we je goed helpen om de juiste titels om jouw doelgroep te bereiken te vinden.
Om nog meer inzicht te verkrijgen in doelgroepen en hun gedrag raadplegen wij regelmatig de NOM Print- en Doelgroep Monitor. Deze verschijnt elk half jaar en combineert print bereik met uitgebreide doelgroepdata over leesgedrag. Met deze data kunnen we rekening houden met allerlei variabelen, zoals vrijetijdsbesteding, autobezit, winkelbezoek en financiën. Zo kunnen we onze adviezen aan onze klanten goed onderbouwen met cijfers. Gericht op de consument of de B-to-B professional, variërend van onderwijsprofessionals, financiële adviseurs, medisch specialisten, telers tot kunstliefhebbers: we weten altijd de juiste titel voor je te vinden.

Print advertenties hoeven natuurlijk niet altijd in kranten te worden geplaatst. Denk bijvoorbeeld eens aan de zaterdag magazines bij de dagbladen: hoog in bereik, worden goed gelezen en vaak lang bewaard. Zo is de interieur & design themabijlage van FD Persoonlijk voor de consument een bron van inspiratie en een goede match voor onze high-end design klanten Piet Boon en Linteloo. Ook magazines als Elle en Vogue zijn hiervoor zeer geschikt. Met Volkskrant- en AD Magazine en PS van de Week bereiken we de doelgroep met wat hoger budget van Dutch Seating Company heel goed. Consumenten verschijnen soms zelfs met het magazine in de hand in de showrooms van Dutch Seating Company. Een zeer goede en effectieve match tussen print inzet en doelgroep dus!

En last but not least is de inzet van advertenties in huis-aan-huisbladen. Zo hebben we bijvoorbeeld voor het Rode Kruis tijdens de coronacrisis, naast de landelijke campagne, ook een regionale huis-aan-huisbladen campagne ingezet om de Rode Kruis hulplijn onder de aandacht te brengen. Via deze hulplijn kunnen mensen die zelf geen boodschappen konden doen of behoefte hadden aan contact een beroep doen op vrijwilligers van het Rode Kruis. Met deze inzet bereiken we een gemiddeld oudere, minder mobiele en digitale doelgroep met beperkt budget: zo werd effectief een kwetsbare groep bereikt die de hulp het hardst nodig had.

Dus bedenk dat print, naast een hoge betrouwbaarheid en hoge attentiewaarde, voor velen een bron van lifestyle inspiratie is. En natuurlijk perfect in te zetten als je een niche doelgroep wilt bereiken, een bepaalde regio wilt targeten, of een ingewikkelde boodschap hebt uit te leggen. Natuurlijk nemen wij jullie het hele proces van nauwkeurige planning en coördinatie uit handen. We zijn tenslotte expert.
#BetterTogether

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik op akkoord of klik hier voor meer informatie.

Akkoord