#Algemeen

Out of home: eindeloze mogelijkheden en inzetbaarheid

Michael van der Wal op 8 mei 2020

3 minuut leestijd

Buitenreclame is een tijdloos massamedium waarmee we al eeuwen grote groepen mensen bereiken. Het is dan ook niet meer weg te denken uit het wereldwijde straatbeeld. Maar wat kunnen we allemaal met inzet van out of home?

Al sinds de tijd van de Grieken en Romeinen kennen we buitenreclame. Het begon in de vorm van schilderingen waar later ook tekstuele boodschappen aan toegevoegd werden.
Het gros van de buitenreclame in Nederland bestaat tegenwoordig uit verschillende formaten posters, abri’s, (snelweg)masten en reclame op/in het openbaar vervoer.

Steeds vaker zien we ook digitale mogelijkheden, in de vorm van abri’s, masten en grote schermen op drukke plekken zoals stations en winkelcentra. Hierbij behoort de inzet van bewegend beeld opeens tot de mogelijkheden, mits dit door de gemeente is toegestaan. Zelfs is er interactie mogelijk, doordat ze soms touchscreens bevatten of bijvoorbeeld door een connectie met mobiele telefoons of camera’s. Ontwikkelingen met betrekking tot digitale buitenreclame gaan razendsnel, de mogelijkheden breiden zich steeds verder uit.

Landelijke out of home campagnes zoals bijvoorbeeld voor a.s.r. worden ingezet op bereik. Om dit goed te monitoren gebruiken wij de bereikcijfers, welke ieder kwartaal worden geüpdatet, zodat we hier goed op kunnen sturen. Positief is dat we met deze campagne ook sturen op de jongerengroep, omdat die met bijvoorbeeld TV lastiger te bereiken is.

Poster voor het gebouw van a.s.r. van de landelijke a.s.r. Vitality campagne.

 

Out of home kan ook super goed lokaal of gericht op een specifieke doelgroep worden ingezet. Bijvoorbeeld De Nederlandse Kluis die graag zichtbaar wilde zijn rondom nieuwe vestigingen. Door middel van onze out of home tool kunnen we op basis van locaties of doelgroepen kijken waar we zichtbaar willen zijn en welke out of home opties hier beschikbaar zijn. Ditzelfde hebben we gedaan voor No Fairytales om juist rondom supermarkten zichtbaar te zijn bij de verkooppunten.

Overzichtskaart met abri’s in een straal van 100 meter rondom verkooppunten van No Fairytales.

 

No Fairytales poster in de buurt van een verkooppunt.

 

Ook is heel specifiek adverteren mogelijk op bijvoorbeeld het toilet. Voor Temper, in de zoektocht naar nieuw horecapersoneel, waren wij aanwezig op de plekken waar de doelgroep vaak komt. Dus de uitgaansgelegenheden in studentensteden!

Dan zijn er nog mogelijkheden met zogeheten guerillamarketing, waarmee er op een ludieke manier aandacht gevraagd wordt. Dit kan dan door bijvoorbeeld koelkastmagneetjes te verspreiden door de stad, door een boodschap of creatie op de openbare stoep te spuiten met krijt, of de stoep juist door middel van hogedrukreinigers in datzelfde sjabloon schoon te spuiten.

Nog een andere vorm van guerillamarketing zijn deze wildplakposters van Het Rode Kruis.

 

Om out of home op een effectieve manier in te zetten kunnen we door middel van onze tools en data snel een doelgericht plan maken. Waarbij we op basis van de doelgroep, locaties, doelstellingen en budget de juiste inzet bepalen. Zo blijven we altijd op zoek naar de beste balans tussen wensen, mogelijkheden en te behalen resultaten. We noemen dat #BetterTogether!

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik op akkoord of klik hier voor meer informatie.

Akkoord