Verbinden

Onze diensten, mooi op een rijtje

Het verbinden van je boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment via het beste medium is echt een uitdaging.

Ons team van specialisten staat voor jou klaar. We vertellen je hier graag meer over onze werkwijze. Onze service is onder te verdelen in:

Stap 1: Onderzoek

Voor de start van een campagne helpen we je om op basis van marktcijfers de juiste doelgroep te vinden of informatie over concurrentie te achterhalen, zodat je marketingplan beter onderbouwd wordt. Daarnaast assisteren wij bij het scherp krijgen van het klantbeeld. Door interne klantgegevens te koppelen aan externe kwalitatieve databronnen creëren wij een scherp beeld en een begrijpelijke omschrijving van de klant. Dit klantbeeld helpt ons tot een gesegmenteerde en effectieve inzet van media te komen. Gedurende de campagne meten we, naast de media KPI’s als bereik, contacten en GRP’s, ook vaak de ontwikkeling op andere doelstellingen, zoals bijvoorbeeld merkbekendheid.

Stap 2: Strategie

In een strategisch mediaplan presenteren wij op basis van het budget en doelstellingen de mogelijkheden om je doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en/of te activeren. We doen dat niet alleen door de bereikcijfers op een rij te zetten, maar ook door mee te denken welke mediumtypen het beste aansluiten bij het merk en de campagne doelstellingen.

Stap 3: Advies

Voordat wij tot een advies komen stellen wij eerst veel vragen. Immers, jij hebt de meeste kennis over jouw branche, doelgroep, product en diensten. Op basis van jouw wensen én met onze analyses en media kennis komen we tot een advies om de campagne doelstellingen te behalen. We werken dus echt samen en zijn geen bureau op afstand.

Stap 4: Planning

Wanneer de keuze voor de mediumtypen is gemaakt, kijken we welke zenders, titels en sites het beste aansluiten. We doen dit door de kosten van bereik en contacten te vergelijken maar houden ook rekening met de impact. Daarnaast maken we een tijdschema voor de gehele campagne. Zo komen we tot het meest kosten efficiënte plan.

Stap 6: Inkoop

De inkoop van media nemen we je graag uit handen. We hebben een uitstekend netwerk bij alle exploitanten, weten goed welk prijsniveau haalbaar is en realiseren voor al onze klanten stevige besparingen. We zetten alternatieven op een rij en nemen de tijd om de beste deal te sluiten.

Stap 7: Campagne Management

Op het moment dat een campagne definitief ingeboekt wordt, zorgen wij ervoor dat het proces goed verloopt: we sturen heldere specificaties naar het reclamebureau en leveren het materiaal op tijd aan bij de exploitant. Gedurende de campagne monitoren we het verloop en checken wij of alles zoals gepland wordt uitgeleverd.

Stap 8: Evaluatie

Naast de behaalde resultaten en de kosten/baten, evalueren we ook inhoudelijk de toon van de campagne. Zijn we bijvoorbeeld tevreden over de uitingen? Tenslotte kijken we ook goed naar het verloop van het proces, zodat we een vervolgcampagne nog beter en gemakkelijker kunnen laten verlopen.

 

 

mail Created with Sketch.

Kop koffie?

Werk je nog niet met ons samen maar sluit onze werkwijze aan bij jouw wensen? Neem dan vandaag nog contact met ons op. We horen graag meer over je plannen en uitdagingen.

Neem contact op

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik op akkoord of klik hier voor meer informatie.

Akkoord