#Algemeen

Zo bereik je Millennials!

Michael van der Wal op 28 augustus 2020

2 minuut leestijd

Een Millennials is iemand die geboren is tussen1980 en 1996 en is nu rond de 24 en 40 jaar oud. Als pioniergeneratie van de nieuwe technologie gebruiken Millennials veel verschillende kanalen, dus kun je ze overal vinden. Maar met welk medium kunnen we deze groep nou eigenlijk het beste bereiken? Graag nemen wij je mee in de laatste bevindingen.

Televisie
Uit onderzoek blijkt dat Millennials veel gebruik maken van streamingdiensten zoals Netflix en Videoland. Toch kijken zij gemiddeld nog 2,8 uur televisie per dag, waarvan bijna een kwart van de tijd (23%) wordt besteed aan lineair tv kijken. Begin 2019 was een sterke daling zichtbaar betreft lineair tv kijken, maar dat lijkt nu weer gestabiliseerd. Echter geeft 44% van de ondervraagde Millennials wel aan dat zij verwachten over drie jaar geen lineaire tv meer te gebruiken.

Social media
De social media kanalen waar je Millennials het snelst op zult tegenkomen zijn Instagram en YouTube. Op deze beide kanalen zijn rond de 80% actief. Sinds 2018 is het gebruik van Facebook door deze groep met ongeveer 25% afgenomen en gebruikt nu nog zo’n 70% van alle Millennials dit kanaal. Daarmee is Facebook de grootste daler. Het meest gebruikte kanaal over alle generaties is en blijft WhatsApp met een dekking van bijna 100%. De totale tijd dat de 24 tot 40 jarige gebruik maken van social media is zo’n 2,8 uur per dag, evenveel tijd als dat zij besteden aan het kijken van televisie.

Audio/radio
Uit het onderzoek blijkt dat ruim 47% van de totale luistertijd wordt besteed aan online muziekdiensten. Ten opzichte van vorig jaar is hier een lichte daling zichtbaar van 3%. Een kwart van hun totale luistertijd luisteren zij naar traditionele radio. Dit percentage is gelijk aan 2019. Spotify is in Nederland marktleider onder de Millennials. Ruim 90% van deze groep maakt gebruik van deze dienst.

Magazines
Online tijdschriften worden door 33% van de Millennials weleens gelezen. Het percentage is hiermee met 2% gedaald ten opzichte van afgelopen jaar. 58% van de Millennials geeft aan weleens een geprint magazine te lezen. Vrouwen doen dit in deze generatie een stuk vaker dan mannen, namelijk 66% tegenover 51% van de Millennial mannen. Ondanks dat geprinte magazines nog wel worden gelezen, denkt 33% dat zij over drie jaar geen geprint magazine meer lezen. Voor online magazines is de 14%.

Al met al zijn traditionele media voor het bereiken van deze doelgroep nog best belangrijk. Wel is al langer duidelijk dat er een verschuiving in mediaconsumptie plaatsvindt. Millennials kunnen zowel bereikt worden door de traditionele als nieuwe media, maar wat zijn hun maatschappelijke standpunten en hoe besteden zij hun vrije tijd? Dat lees je een volgende keer! #BetterTogether

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik op akkoord of klik hier voor meer informatie.

Akkoord