
Het lijkt een terugkerend verhaal, maar de drukte in media zet ook dit jaar door. Hoe komt dat nou eigenlijk, wat zijn de gevolgen en wat kunnen we eraan doen? De zomer is net gestart, de langste dag is geweest...
Blijf op de hoogte van onze laatste blogs en nieuws berichten.
Het lijkt een terugkerend verhaal, maar de drukte in media zet ook dit jaar door. Hoe komt dat nou eigenlijk, wat zijn de gevolgen en wat kunnen we eraan doen? De zomer is net gestart, de langste dag is geweest...
Inmiddels hebben we een behoorlijke reeks blogs geschreven met z’n allen. Verschillende mediatypen, actualiteiten, inzichten en onderzoeken zijn al aan bod geweest. Maar wat nog niet aan bod is geweest, is de basis van al onze mediaplannen. Los van dat...
Het Digital Advertising Spend rapport van Deloitte en VIA over 2021 is in April uitgebracht. Hierin worden de trends en ontwikkelingen beschreven en geeft belangrijke inzichten om rekening mee te houden. Vorig jaar was namelijk wederom een jaar waar de...
Er zijn veel manieren om mensen met een (online) campagne te bereiken. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw uiting inspeelt op de actualiteit en super relevant is zonder deze vaak handmatig te hoeven vervangen? Dynamische creaties zijn GDPR-proof en...
Afgelopen paasweekend was het zover. Onze klant het Rode Kruis zette de actie ‘Geef Kleur aan Noodhulp’ op om aandacht te vragen voor mensen wereldwijd die het slachtoffer zijn van gewapende conflicten en natuurgeweld. Samen bedachten we een mediastrategie en...
Wellicht een open deur, maar e-commerce is het geheel aan koop- en verkoopprocessen van producten en diensten via online kanalen. Onderdeel hiervan zijn ook branding en traffic campagnes die online worden gevoerd. Onderaan deze sales funnel, na de touch- en...
Billboards op tv, je kent ze wel: ‘Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door …’ Waarom zou je dit als adverteerder in willen zetten? Of juist niet? Voor beide standpunten zijn verschillende redenen te noemen. Een overzichtje van te overwegen...
Het Screenforce (tv) en Audify (audio) jaarrapport zijn deze week weer verschenen, wat betekent dat we graag nog één keer terugkijken op het bewogen jaar 2021. Hoewel ook dit jaar de onzekerheid nog groot zal blijven, maar dan weer op...
Met deze blog ga ik je niet vertellen waarom adverteren op Twitter revolutionair is en uniek is in zijn soort. Want in de basis zijn de opties niet heel verschillend van de andere social media spelers in het medialandschap. Wel...
In januari heb ik de overstap gemaakt van Platform161 naar Media Reverse, waar ik aan de slag ga als online campagnemanager. In mijn ogen een hele mooie stap om mezelf breder te ontwikkelen in het medialandschap én een stap dichterbij...
De eerste maand van het jaar zit er alweer op, waarbij we hopelijk allemaal Dry January hebben overleefd. Iedereen begint het jaar vol goede moed met nieuwe voornemens; voornemens die waarschijnlijk net als elk jaar weer in februari worden losgelaten....
Als mediabureau houden wij natuurlijk continue alle trends, onderzoeken en ontwikkelingen in de markt in de gaten. Daarom zijn we ook gek op grote media-onderzoeken die vele verschillende bronnen meenemen in hun verhaal. Jaarlijks verschijnt het rapport van Kantar met...
Hoewel we allemaal hadden gehoopt het nieuwe jaar te beginnen met meer vrijheid en volop plannen maken voor de toekomst, zitten we wederom vooral thuis. Tijd om dan toch nog een keer terug te kijken naar 2021, maar nu gericht...
Wat een ongelofelijke eindspurt hebben we er met elkaar opzitten in het laatste kwartaal van 2021! De mediamarkt herstelde zich wonderbaarlijk; de mediabestedingen lieten ondanks coronaperikelen een groei zien op totaalniveau. Sterker nog, het was vechten om je spotje uitgezonden...
Gemiddeld gebruikt men in 2021 zo’n vier sociale netwerken. Daarvan worden twee van deze platforms dagelijks bezocht. Omdat het aantal social media gebruikers zo hoog ligt en er een gigantische berg data aan gekoppeld is, is het dus geen gek...
Onlangs is het halfjaarrapport van het RAB weer verschenen. Hierin staan interessante ontwikkelingen op radiogebied van het eerste half jaar van 2021. En gelukkig veel goed nieuws voor de radiowereld! We wisten al dat het coronavirus een duidelijk direct effect...
In de verte zien we de stoomboot al aankomen en Sky Radio is alweer bijna omgedoopt tot The Christmas Station. Dat betekent dat wij inmiddels ook graag aan de gang gaan met jullie jaarplannen. Maar waarom is zo’n jaarplan verstandig?...
Wat is het een genot om steeds normaler - en dus weer op kantoor - te kunnen werken. Gewoon als collega’s samen. Zonder dat je persé een afspraak met elkaar hebt om elkaar te spreken. Zonder een agenda, zonder een...
Als mediabureau kunnen wij je natuurlijk heel goed het belang van adverteren uitleggen. We helpen je graag met het laten groeien van je merkbekendheid, sales en versterken van je imago. Het positieve effect van media-inzet is al vele malen bewezen...
En daar sta je dan. Je eerste werkdag bij een nieuwe werkgever. Dat soort dingen blijven toch een beetje spannend. Gelukkig was mijn eerste dag niet digitaal, maar mocht ik weer eens op kantoor werken. Na een warm onthaal en...
Een diepe sprong in een warm bad Inmiddels 7 weken geleden kwam ik voor het eerst ons kantoor in Hilversum binnen als de gloednieuwe mediaplanner van Media Reverse. Mensen zeggen wel eens: Het is in het leven hollen of stilstaan....
Branded content bestaat al heel lang, maar lijkt de laatste tijd op steeds meer interesse te kunnen rekenen. De mogelijkheden breiden zich ook uit en daarnaast worden consumenten steeds kritischer. Branded content moet dan ook op de juiste manier ingezet...
In de afgelopen zeven weken heb ik de masterclass TV Masters van Screenforce gevolgd. In deze online masterclass werden alle aspecten van lineaire televisie en online video in zeven modules belicht. Dat betekende zeven weken lang elke week een voorbereidend...
Waar vorig jaar rond deze tijd ongeveer alles stil lag, de kijkcijfers groeide, de advertentiemarkt onderuit ging en economen een crisis voorspelden. Gelukkig lijkt dit laatste nu heel erg mee te vallen. We hebben er weer zin in, niet alleen...