
In januari heb ik de overstap gemaakt van Platform161 naar Media Reverse, waar ik aan de slag ga als online campagnemanager. In mijn ogen een hele mooie stap om mezelf breder te ontwikkelen in het medialandschap én een stap dichterbij...
Blijf op de hoogte van onze laatste blogs en nieuws berichten.
In januari heb ik de overstap gemaakt van Platform161 naar Media Reverse, waar ik aan de slag ga als online campagnemanager. In mijn ogen een hele mooie stap om mezelf breder te ontwikkelen in het medialandschap én een stap dichterbij...
De eerste maand van het jaar zit er alweer op, waarbij we hopelijk allemaal Dry January hebben overleefd. Iedereen begint het jaar vol goede moed met nieuwe voornemens; voornemens die waarschijnlijk net als elk jaar weer in februari worden losgelaten....
Als mediabureau houden wij natuurlijk continue alle trends, onderzoeken en ontwikkelingen in de markt in de gaten. Daarom zijn we ook gek op grote media-onderzoeken die vele verschillende bronnen meenemen in hun verhaal. Jaarlijks verschijnt het rapport van Kantar met...
Hoewel we allemaal hadden gehoopt het nieuwe jaar te beginnen met meer vrijheid en volop plannen maken voor de toekomst, zitten we wederom vooral thuis. Tijd om dan toch nog een keer terug te kijken naar 2021, maar nu gericht...
Wat een ongelofelijke eindspurt hebben we er met elkaar opzitten in het laatste kwartaal van 2021! De mediamarkt herstelde zich wonderbaarlijk; de mediabestedingen lieten ondanks coronaperikelen een groei zien op totaalniveau. Sterker nog, het was vechten om je spotje uitgezonden...
Gemiddeld gebruikt men in 2021 zo’n vier sociale netwerken. Daarvan worden twee van deze platforms dagelijks bezocht. Omdat het aantal social media gebruikers zo hoog ligt en er een gigantische berg data aan gekoppeld is, is het dus geen gek...
Onlangs is het halfjaarrapport van het RAB weer verschenen. Hierin staan interessante ontwikkelingen op radiogebied van het eerste half jaar van 2021. En gelukkig veel goed nieuws voor de radiowereld! We wisten al dat het coronavirus een duidelijk direct effect...
In de verte zien we de stoomboot al aankomen en Sky Radio is alweer bijna omgedoopt tot The Christmas Station. Dat betekent dat wij inmiddels ook graag aan de gang gaan met jullie jaarplannen. Maar waarom is zo’n jaarplan verstandig?...
Wat is het een genot om steeds normaler - en dus weer op kantoor - te kunnen werken. Gewoon als collega’s samen. Zonder dat je persé een afspraak met elkaar hebt om elkaar te spreken. Zonder een agenda, zonder een...
Als mediabureau kunnen wij je natuurlijk heel goed het belang van adverteren uitleggen. We helpen je graag met het laten groeien van je merkbekendheid, sales en versterken van je imago. Het positieve effect van media-inzet is al vele malen bewezen...
En daar sta je dan. Je eerste werkdag bij een nieuwe werkgever. Dat soort dingen blijven toch een beetje spannend. Gelukkig was mijn eerste dag niet digitaal, maar mocht ik weer eens op kantoor werken. Na een warm onthaal en...
Een diepe sprong in een warm bad Inmiddels 7 weken geleden kwam ik voor het eerst ons kantoor in Hilversum binnen als de gloednieuwe mediaplanner van Media Reverse. Mensen zeggen wel eens: Het is in het leven hollen of stilstaan....
Branded content bestaat al heel lang, maar lijkt de laatste tijd op steeds meer interesse te kunnen rekenen. De mogelijkheden breiden zich ook uit en daarnaast worden consumenten steeds kritischer. Branded content moet dan ook op de juiste manier ingezet...
In de afgelopen zeven weken heb ik de masterclass TV Masters van Screenforce gevolgd. In deze online masterclass werden alle aspecten van lineaire televisie en online video in zeven modules belicht. Dat betekende zeven weken lang elke week een voorbereidend...
Waar vorig jaar rond deze tijd ongeveer alles stil lag, de kijkcijfers groeide, de advertentiemarkt onderuit ging en economen een crisis voorspelden. Gelukkig lijkt dit laatste nu heel erg mee te vallen. We hebben er weer zin in, niet alleen...
Deze week geen inhoudelijke blog, maar een kort stuk over een noemenswaardig moment tijdens mijn carrière bij Media Reverse. Na meer dan een jaar enkel online meetings, online presentaties, online kennismakingen, online borrels en The Streamers te hebben gehad, was...
SEA en online display worden vaak ten onrechte met elkaar vergeleken. Een voorbeeld hiervan is het vergelijken van het aantal conversies dat SEA oplevert ten opzichte van een display campagne. Ondanks dat het beide manieren zijn om online te adverteren,...
Dit jaar is dé sportzomer van 2021 met onder andere het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen. Naast dat deze sportevenementen normaal gesproken druk bezocht worden, kunnen ze ook meer ‘op afstand’ beleefd worden. Dat zal...
Het is een heel traject om tot een juiste mediastrategie, mediaplanning en mediamix te komen. Zodra de (eerste) campagne live gaat kunnen we echter nog heel veel doen om het campagne-effect nóg beter te maken. Het is alleen al gauw...
In veel campagnes is het de of zeker één van de doelstellingen: het vergoten van naamsbekendheid. Hiervoor moet je zowel fysiek als mentaal beschikbaar zijn (Byron Sharp). De fysieke beschikbaarheid gaat natuurlijk over het verkrijgen van je producten of diensten,...
Wij zijn sinds jaar en dag gewend te willen groeien. Groei in klanten, in mensen, in positie, in expertise. Simpel, maar door er focus op te hebben zijn we de afgelopen jaren succesvol geweest en staat Media Reverse als een...
Wat is een podcast? En waarom zou je via dit mediumtype adverteren? Bijna de helft van de Nederlanders (47%) heeft wel eens naar een podcast geluisterd. In deze blog duiken wij dieper in de cijfers over podcasts en wat de...
Het online landschap is zich constant aan het ontwikkelen met nieuwe technologieën om zo nog meer interactie met de gebruiker te krijgen. In de blog Online advertising: The sky it the limit bespraken we al welke verschillende manieren je kunt...
We zitten al ruim een jaar zoveel mogelijk thuis. We houden afstand, accepteren dat we familie en vrienden minder en in kleinere getale kunnen zien, wandelen ons suf en wachten met geduld twee weken voor we aan de beurt zijn...