#out of home

28 maart — 3 minuten leestijd

Outdoor Heroes bij BRO Next

Door Kelly de Heij

BRO

Afgelopen donderdag mochten we aanwezig zijn bij de lancering van BRO Next: het vernieuwde buitenreclame onderzoek. Een feestelijke bijeenkomst, want we kunnen wel zeggen dat we met de gehele branche reikhalzend uitkeken naar dit moment. Onder het mom van ‘Outdoor Heroes’ waren er ruim 400 branchegenoten aanwezig. Een mooi groen verlichte zaal heette ons welkom voor een programma met onder andere bezielende toelichting van Swantje Brennecke, directeur BRO Next, en een interessant panelgesprek met betrokkenen vanuit zowel exploitantzijde als bureauzijde.

BRO Next is letterlijk next level

Ten opzichte van het voorgaande BRO omvat BRO Next veel verbeterpunten. Aantallen personen en hun verplaatsing wordt beter gemeten. Dit kan middels het Nationaal Verplaatsingspanel (NVP) en data over verkeersvolumes voor auto, fiets, voetgangers en OV. De bijna 60 duizend verschillende out of home objecten worden nauwkeuriger meegenomen in de data, met variabelen als verschillende kijkrichtingen, formaat, afstand vanaf de weg, snelheid waarmee het object wordt gepasseerd, enzovoort. De combinatie van al deze data zorgt ervoor dat data veel fijnmaziger is. Ook digitale objecten worden in dit onderzoek meegenomen. Deze objecten kunnen middels de rijke hoeveelheid data zelfs op uurniveau op bereik en contacten gemeten worden.

Het onderzoek zal ook completer worden: bijna alle out of home exploitanten nemen deel aan het onderzoek. Dat was in de vorige editie niet het geval. En tot slot zullen er vaker updates doorgevoerd worden.

En wat kunnen we met BRO Next?

BRO Next stelt ons als mediabureau daarmee in staat om op detailniveau out of home campagnes te plannen én achteraf te evalueren. Dat we daarnaast ook nog eens de objecten kunnen koppelen aan data uit de doelgroep monitor (DGM), zorgt ervoor dat we ook op allerlei veel specifiekere doelgroepen kunnen plannen. Of we dat op zeer specifieke doelgroepen moeten willen, dat is een tweede. Out of home blijft immers een massamedium.

Tenslotte, helaas kunnen we niet te hard van stapel lopen. De data is vanaf 2 april beschikbaar, echter nog niet compleet. De masten gaan nog niet mee in de eerste lancering. Tot die tijd gaan we zodra mogelijk aan de slag met het nieuwe onderzoek. Een mooie stap binnen de wereld van buitenreclame, die we samen met de rest van de markt graag omarmen.

BRO Next Event OOH
Terug naar alle berichten