
Ingezette media
Ditzo wil heel Nederland vertellen over de digitale service en wil een brede mediacampagne inzetten met hoge zichtbaarheid en een groot bereik, waarbij Ditzo ‘Verzekeren met een smiley’ in Nederland kan claimen.
Ingezette media
Ditzo wil heel Nederland vertellen over de digitale service en wil een brede mediacampagne inzetten met hoge zichtbaarheid en een groot bereik, waarbij Ditzo ‘Verzekeren met een smiley’ in Nederland kan claimen.
We hebben een plan uitgewerkt waarbij Radio en Out-of-home zijn ingezet naast de online middelen. We zijn de campagne gestart met een krantenpagina en hebben daarmee het creatieve concept aangekondigd. Vervolgens konden we met radio snel een hoog bereik opbouwen in de doelgroep en met name ook de autorijders bereiken.
We hebben gekozen voor een forse spotdruk per dag en een breed zenderpakket waardoor je eigenlijk niet om de campagne heen kon. Dit hebben we gecombineerd met de inzet van billboards, digitale schermen op stations en masten waarop de radioboodschap ook weer visueel gemaakt was. Masten met een simpele maar doeltreffende boodschap “Ditzo, Verzekeren met een Smiley”, en billboards waarop de link naar WhatsApp en digitale service goed werd gelegd. Ook billboards en masten scoren goed bij autorijders en zorgen voor een hoge zichtbaarheid. Op de digitale borden op stations hebben we korte video’s getoond die goed in het concept pasten.
Met emoji’s speelt Ditzo in op de frustratie van wachten op een callcenter medewerker aan de telefoon. Het slim gebruik maken van emoji’s in de campagne en de bewezen hoge tevredenheid van Ditzo klanten op de nieuwe service aanpak bieden een kans om “Service met een Smiley” te claimen in Nederland.
Naast de enorme toename in traffic en conversie heeft de nieuwe campagne het merk een nieuw populair gezicht gegeven. Met een positieve tone-of-voice en creatieve keuze in concept en middelen heeft Ditzo als echte online speler het verschil kunnen maken in de oriëntatie van klanten op de schadeverzekeringen van Ditzo.
Primair: leeftijd 25-55
Secundair: Autobezitters
Februari t/m december 2016
Met de gekozen strategie om naast online media in te zetten op radio en outdoor waren we super ‘hoorbaar’ en ‘zichtbaar’ in de juiste doelgroep. Dat was goed voor het merk Ditzo én heeft ons geholpen meer schadeverzekeringen te verkopen.
Ditzo radio fragment over in de sneeuw.
Ditzo radio fragment over wat reclame met je doet.
Voor algemene vragen of interesse kun je vrijblijvend contact met ons opnemen