Voor de media-inzet hebben we gekeken naar media die de doelgroep goed bereikt en die past bij de visueel sterke campagne. We hebben gekozen voor een mix aan middelen waarmee we kunnen teasen (outdoor), branden (radio, outdoor, print, online) en activeren (radio, print, online). Naast het werven van fondsen en nieuwe donateurs worden de bestaande donateurs aangeschreven door het Rode Kruis via een direct mail.
Voor de start van de campagne zijn er posters opgehangen door heel Nederland waardoor de nieuwsgierigheid werd geprikkeld. Met dit “wildplakken” was het sterke beeld super zichtbaar in heel Nederland en konden we met social media inspelen op het ophangen van de posters. Deze teasercampagne is opgevolgd met radiospots, online advertising en print in de landelijke dagbladen.
Met een groot aantal spots op o.a. NPO, Sky Radio en Radio 538 is een bereik van 71,2% in de doelgroep 40+ behaald. Online is via de veiling ingekocht waarbij de focus ligt op traffic middels de IAB formaten en branding via het billboard. Daarnaast hebben we 3-AD formaten bij de Persgroep geplaatst.
Er zijn bijna 15 miljoen impressies behaald met een hoge CTR van 0,29%. Het aantal clicks was dan ook boven gemiddeld. De print campagne in de Persgroep titels heeft in totaal 4.199.000 (29,7%) mensen bereikt. Met name Volkskrant, Trouw en Parool sluiten goed aan bij de doelgroep van het Rode Kruis en het AD is aanvullend interessant voor de opbouw van bereik.