Briefing

Naast de overkoepelende merkdoelstellingen die achter de campagnes van a.s.r. hangen, zijn er ook op productniveau doelstellingen. De verduurzamingshypotheek van a.s.r. is een van die producten. a.s.r. wil zoveel mogelijk Nederlanders informeren over de verduurzaminghypotheek en daarnaast stimuleren dat men bij hun hypotheekadviseur naar deze speciale hypotheek vraagt.

Achtergrond

Doelgroep:

  • Primair: 18-65 jaar

Campagneperiode:

  • 2020, 2021, 2022, 2023 (herhalende campagne)

Uitwerking

Met een brede crossmediale campagne bereiken we een groot deel van de Nederlanders met zowel beeld en audio. Door de brede mix bereiken we ook alle lagen van de doelgroep: van jong tot oud; man en vrouw.

Met inzet van tv bouwen we snel een hoog bereik en aantal contacten op. De combinatie met radio zorgt voor verjonging in het gemiddelde bereik en richt zich daarnaast ook op activatie van de doelgroep.

De inzet van abri’s in het straatbeeld zorgt ook voor een aanvulling van contacten. Vooral de jongere kant van de doelgroep is goed te bereiken via dit mediumtype.

Online video vult aan in bereik van de jongere doelgroep, waar dat met inzet van tv steeds moeilijker lukt. Daarnaast spelen we ook in op het imago en het stimuleren van overweging van het merk a.s.r. door verdieping te bieden middels verdiepende artikelen en blogs. Deze artikelen en blogs verspreiden we middels online display en inzet op verschillende social media platfora.

Door veel verschillende mediumtypen in te zetten werd de boodschap van a.s.r. ook versterkt. We weten uit onderzoek namelijk dat een mix van verschillende mediumtypen elkaar versterkt.

Resultaat

Door de mix van mediatypen is a.s.r. vaak gezien of gehoord tijdens de campagnetijd. Een slimme combinatie van tv- en radiozenders heeft ervoor gezorgd dat de a.s.r. campagne zowel het jongste als het oudste deel van de doelgroep en alles daar tussenin heeft bereikt. Dit heeft ervoor gezorgd dat a.s.r. goed is blijven hangen bij de doelgroep en hen heeft kunnen informeren over de verduurzamingshypotheek van a.s.r.

Los van aandacht voor het dit hypotheekproduct heeft de campagne ook weten bij te dragen aan groei op overkoepelende merkbekendheid- en imagodoelstellingen van a.s.r.

Gebruikte media

Print
Out of home
Online
Radio
Tv
Print
Out of home
Online
Radio
Tv

Jouw merk laten groeien?

Samen bekijken wat de beste mediakeuze voor jouw merk is? Neem contact met ons op voor een afspraak!