Briefing

Zorg voor zoveel mogelijk afgesloten zorgverzekeringen bij Ditzo, een merk van a.s.r. De campagne is (bijna volledig) below the line; dus digital only media-inzet. De campagneperiode is maar kort, dus in korte tijd moet er stevig campagne gevoerd worden en moeten er zoveel mogelijk conversies gerealiseerd worden.

Achtergrond

Doelgroep:

  • Primair: tot +/- 45 jaar
  • Op basis van huidig klantbestand analyses gedaan om relevante subdoelgroepen samen te stellen; deze hebben we specifiek kunnen targetten online.

Campagneperiode:

  • November – december 2022

Uitwerking

Hoewel strategie vrijwel digital only was, hebben we voorafgaand aan de echte campagne nog gewerkt aan awareness rondom het merk Ditzo. In de periode voorafgaand aan het zorgseizoen hebben we in verschillende mediatitels branded articles geplaatst. Doel hiervan was om het merk Ditzo bij relevante subdoelgroepen weer meer op de kaart te zetten, zodat het merk tijdens het zorgseizoen alvast meer top of mind zou zijn.

De online campagne startte op het moment dat de premies bekend werden. Dit is elk jaar een vast moment wat geldt voor alle verzekeraars. Een spannend moment, want pas dan is bekend wat de concurrentie als premie heeft. We werkten daarom voorafgaand aan livegang met verschillende scenario’s: voor een gunstige premie, een gemiddelde premie of een slechte premie.

De twee dagen na dit moment zijn we volop online aanwezig geweest met grote high impact displayformaten. Doel was uiteraard awareness creëren. Vervolgens startten we de online campagne rustig verder op. De eerste periode zetten we, naast wederom opbouw van awareness, in op online display en social media met als doel verkeer naar de website te halen. Door continu te optimaliseren, leerden we alvast welke doelgroepen goed op de campagne reageerden en welke minder. Zo konden we gericht inspelen op de overweging van de consument van het merk Ditzo.

Naarmate de tijd vorderde, voerden we de mediadruk op en schakelden we steeds meer over naar optimalisatie op conversies (=polissen afsluiten). Om het momentum nog meer kracht bij te zetten, telden we de laatste 10 dagen tot 31 december af middels aanvullende inzet op digital out of home schermen en digital audio.

Resultaat

We hebben een mooie zorgcampagne gedraaid, waarbij we echt actief campagne hebben gevoerd. Het Ditzo x Media Reverse team sprak elkaar een aantal keer per week om van beide kanten updates te bespreken en op basis van die resultaten optimalisaties door te voeren. Continue monitoring van de campagnedata en de optimalisaties op basis daarvan zorgden voor sterke resultaten. Ditzo heeft uiteindelijk veel nieuwe verzekerden mogen verwelkomen.

Gebruikte media

Out of home
Online

Jouw merk laten groeien?

Samen bekijken wat de beste mediakeuze voor jouw merk is? Neem contact met ons op voor een afspraak!