Briefing

  • Vergroot de naamsbekendheid en de zichtbaarheid van No Fairytales.
  • Zorg voor groei in websitebezoek.

Achtergrond

Doelgroep:

  • Primair: 20-54 jaar
  • Latente interesse voor gezonder/meer groenten eten.
  • Gemak en smaak zijn belangrijk.
  • Down-to-earth, gezondheidsbewust, op zoek naar gemak en nieuwsgierig.

Campagneperiode:

  • 2020-2021

Uitwerking

No Fairytales is een groeiend merk met uitdagende budgetten voor media-inzet. Een tv-campagne vergt best een hoog budget, maar zorgt niet alleen voor bereik en contacten. Het helpt daarnaast ook voor het bouwen aan vertrouwen in het merk. Zeker voor fast moving consumer goods is dit belangrijk. Tevens is adverteren op tv belangrijk voor retailers die No Fairytales in hun assortiment (willen gaan) opnemen.

Omdat de doelgroep vrij jong is wordt de tv-campagne aangevuld met online video. NoFairytales is flink vertegenwoordigd geweest op de zenders van STER waarmee in de doelgroep 20-54 jaar een bereik van bijna 50% is gerealiseerd en meer dan 5 contacten gemiddeld per bereikte persoon. Er is gekozen voor korte doch duidelijke spots (15”) die goed gewaardeerd werden: opvallend, duidelijk en origineel.

We zijn met online video’s goed zichtbaar geweest bij de jongere kant van de doelgroep. Vooral bij nieuws-, sport- en entertainmentprogramma’s bij STER en Talpa en op YouTube rondom populaire YouTubers en vloggers. Daarnaast zijn er video’s en display’s via social mediakanalen (Facebook, Instagram, Pinterest) ingezet. Op sociale media hebben we het meest uitgeleverd in de doelgroepen 18-24 en 25-34.

Resultaat

  • Significante toename van 8% in merkbekendheid;
  • 50% meer zoekgedrag op No Fairytales, worteltortilla, groentetortilla’s;
  • 38% meer websitebezoeken.

 

Nicolette de Weerd, Marketing Manager bij No Fairytales:

“Een heel mooi bereikt resultaat, dat niet altijd even makkelijk was en betekende dat er soms spannende keuzes gemaakt moesten worden voor een start-up als No Fairytales. Met veel testen en leren op de verschillende mediakanalen worden we steeds wijzer, en hopen we zo steeds meer mensen te kunnen blijven bereiken en inspireren om gemakkelijk een stapje beter te eten met de groentetortilla’s, burrito’s én salsa van No Fairytales”.  

Gebruikte media

Online
Tv

Jouw merk laten groeien?

Samen bekijken wat de beste mediakeuze voor jouw merk is? Neem contact met ons op voor een afspraak!