“ A.s.r. heeft lef getoond door te breken met de standaard in de branche en zo een in deze wereld bijzonder onderscheidend merk gebouwd.” (Juryrapport Effie 2021)
In 2016 hebben we ambitieuze groeidoelstellingen met elkaar opgesteld. Zowel een flinke stijging in naamsbekendheid en imagowaarden, maar ook in premie-omzet. Het doel was om te groeien richting concurrenten zoals Nationale Nederlanden en Centraal Beheer. Het sterke concept bestaat uit eerst een maatschappelijk probleem signaleren, hier iets van vinden en er vervolgens wat mee doen. Hieruit ontstond de campagne “Dit is de tijd van doen” (The Merge).
“Zowel het commerciële als het merkresultaat is indrukwekkend.” (Juryrapport Effie 2021)
Naast het sterke concept, moesten we ook creatief omgaan met het budget. Want ook dit was niet zo groot als dat van de concurrentie. We stelden een meerjarenplan op. Eerst was focus op het vergroten van de naamsbekendheid nodig, om daarna ook het imago te kunnen versterken. Om het verschil te kunnen maken, moesten we media slim inkopen om gedurende de gehele periode met genoeg druk aanwezig te kunnen zijn.
“Kortom, een prachtige consistente, geïntegreerde en originele lange termijn merkcase, een voorbeeld voor het vak. Dus: dit is de tijd voor een gouden Effie!” (Juryrapport Effie 2021)
Voor ons is de samenwerking met a.s.r. de start geweest en dat laat deze case zien door:
… Echt Samen te werken met a.s.r., maar ook met The Merge en DVJ Research;
… Datagedreven, met duidelijke doelstellingen die continu gemonitord worden en waar nodig bijgestuurd worden;
… Impact, het winnen van deze effie zegt toch genoeg 😉
… Transparant, kan bijna niet anders als je zo hecht samenwerkt;
… Inkoopkracht, door slimmer in te kopen dan de rest.
Mooi dat deze langdurige samenwerking is beloond. Zoals wij altijd zeggen, het is #BetterTogether