#algemeen

06 januari — 4 minuten leestijd

2023 HERE WE COME!

Door Sjors Kroon

werk 20

Het einde van een jaar zet altijd aan tot reflectie én tot het maken van plannen om richting te geven aan de ambities van een volgend jaar. In ons geval kan ik terugkijkend naar 2022 niet anders dan vaststellen dat Media Reverse een swingend jaar achter de rug heeft! Waarom swingend? Net als in 2021 hebben we een mooie groei als bedrijf gerealiseerd. Klanten bleven ons trouw en nieuwe klanten sloten zich bij ons aan. Al eerder schreef ik daarover dat het essentieel is om in een markt die continu verandert te blijven groeien. Het zorgt ervoor dat je kunt blijven investeren in de kwaliteit van je dienstverlening en dat verhoogt weer de klanttevredenheid.

Om de groei te kunnen opvangen heeft het Media Reverse team wel hard moeten werken. ‘Even’ de juiste nieuwe mensen vinden om extra werk op te vangen bleek een ware uitdaging. Het voelde daarom soms misschien als een dansmarathon, maar als het dan toch lukt de relatie met onze klanten verder uit te bouwen, dan is dat bijzonder mooi en geeft dat een trots gevoel.

Ons team staat nog steeds voor een no nonsense aanpak. Ik hoor vakgenoten ons wel eens indelen in de categorie ‘Boutique Mediabureaus’. Wat kleiner, wat dichter op de klant… Op zich een begrijpelijke classificatie, we zijn geen grote mediafabriek waar het rondpompen van mediageld voor grote internationale klanten de belangrijkste gedachte is. We werken met een dedicated team van senior specialisten, we hebben aandacht voor al onze klanten, ook als het mediabudget niet in de miljoenen loopt. Als dat dan ‘boutique’ is dan vind ik dat prima. We zijn er voor klanten in alle soorten en maten, van grote corporates tot startende ondernemers, en wij houden van die variëteit. Het geeft ons verschillende uitdagingen en we denken dat de inzichten die we opdoen ons helpen om onze dienstverlening voor iedereen te verbeteren.

Ons succes berust op simpele waarden. Omdat we geen bureau op afstand zijn en dicht tegen onze klanten aan werken, weten we heel goed wat er speelt. En dat helpt om de juiste plannen te maken. We vragen door en kennen het echte doel achter media KPI’s en sturen daar samen met onze klanten op. Ook dat helpt resultaat te boeken. We houden vast aan het maken van scenario’s om daarmee ruim in de opties te zitten. Onze klanten vinden dat prettig: ‘iets te kiezen hebben’. We blijven transparant werken zonder kickbacks zodat ons advies niet gekleurd is. En, niet onbelangrijk, we blijven vechten voor de juiste inkoopvoorwaarden omdat het voelt alsof we ons eigen geld uitgeven. Die waarden – die bij oprichting van Media Reverse zijn vastgesteld – blijven rechtovereind. En dat zorgt ervoor dat we lange en innige relaties creëren, zoals bijvoorbeeld met a.s.r.

Nieuwe klanten weten ons ook te vinden, zoals streamingsdienst NLZIET waar we afgelopen jaar flinke stappen mee hebben gezet in gestructureerd campagne voeren. Niet alleen in de opbouw van naamsbekendheid, maar ook door met een strategische partner het lead management goed in te richten. NLZIET groeit zo mooi door in abonnees. Voor Ditzo verzorgden we dit jaar voor het eerst de performance zorg campagne waar voor Ditzo uiteraard veel van afhangt. Het werd een succes en leverde Ditzo heel veel nieuwe klanten op. We hebben voor het eerst campagnes op mogen zetten voor mooie merken als Happy Earth, Gladskin, Vispring, NLinvesteert, Cosmetique Totale, Head First Group, Meerdervoort, 113 zelfmoord preventie, Snappet, Hello 24/7, Moodies, het Asperge Centrum en Anbos. Wij vinden het geweldig om te zien dat deze bedrijven nu samen met ons de juiste stappen in media kunnen zetten.

2022 was een swingend jaar, in 2023 danst Media Reverse vrolijk door, vertrouwend op de waarden die ons hebben gebracht waar we nu staan. Natuurlijk zal 2023 voor sommigen van onze relaties pittig worden, iedereen weet dat de portemonnee van consumenten wordt geraakt. Het betekent voor ons dat we nog nadrukkelijker zullen moeten kijken naar het rendement van de media-investering, wat de doelstelling dan ook is. Daar hebben we zin in! Wij blijven in 2023 investeren in onze dienstverlening. We kijken uit naar vervolgstappen in strategische samenwerkingen met partners waar we afgelopen jaar succesvol mee zijn geweest. En we blijven geloven in ons dedicated team. Team Media Reverse is klaar voor het nieuwe jaar; 2023 – here we come! #BetterTogether

Terug naar alle berichten