Bij een jaarplan gaan we altijd van start met een terugblik, maar kijken we vooral graag vooruit. Wat zijn de doelstellingen voor 2022? Is je doelgroep gelijk gebleven of zijn daar verschuivingen in? Zijn er nog specifieke momenten van belang komend jaar? En natuurlijk: Wat is het budget? Met een duidelijk beeld van antwoorden op deze vragen gaan wij voor je aan de slag.
Hoewel we ook pas een mediaplan kunnen opstellen op het moment dat jij bijna campagne wilt voeren, heeft een jaarplan opstellen echter zo zijn voordelen:
Op tv kunnen we nog steeds veel verschillende doelgroepen goed bereiken. Tv blijft in de oudere doelgroepen een zeer sterk en stabiel medium. In de jongste doelgroep zien we weekbereik wel afnemen ten opzichte van 2020 en 2019. Per exploitant behalen we in de jongste doelgroep echter alsnog een gemiddeld minimaal weekbereik van 45,4%. Door verschillende exploitanten samen te voegen, zal het bereik alleen maar toenemen. Past tv bij jouw doelstelling en doelgroep?
Ook op radio zien we wat verschuivingen. Het zal niemand zijn ontgaan dat Qmusic inmiddels volledig marktleider is. Maar per doelgroep zijn er altijd keuzes. Voor de oudere doelgroep kun je goed bij de Ster terecht, voor de jongeren zouden ook specifieke zenders van Talpa een sterke match kunnen zijn. Kortom: er zijn altijd meerdere mogelijkheden!
De drukte in de markt zal nog wel even doorzetten. Hoewel er dinsdag weer een nieuwe werkelijkheid zal zijn (persconferentie 2 nov), weten we niet wat de toekomst ons zal brengen. Voor nu verwachten we dat de gekte in de markt in 2022 door zal zetten. We zullen dus ook in januari en februari zo snel en goed mogelijk moeten inkopen. Iets wat de planning nog strakker maakt dan voorgaande jaren.
Om deze beslissingen zo goed en weloverwogen mogelijk te nemen helpen wij jou graag. Daarom starten we graag zo snel mogelijk met jouw jaarplan. Laten we daarom samen gauw een goede briefing opstellen, zodat we zo compleet mogelijk naar 2022 kunnen kijken. Want ook volgend jaar zijn we weer graag #BetterTogether!