elijah-merrell-4BnGQQ2Qoak-unsplash

Radio

Wil je op radio adverteren? Ook met een relatief beperkt budget kan radio interessant zijn. Met radio kun je, door slim radiozenders gecombineerd in te zetten, veel verschillende doelgroepen kostenefficiënt bereiken. Omdat er alleen audio wordt gebruikt en geen beeld, is het heel belangrijk goed na te denken over het vertellen van de boodschap en de ondersteunende muziek. Een jingle of audiologo, ook wel sonic branding genoemd, kan enorm helpen om herkenning te creëren. Er zijn veel voorbeelden van merken die daar groot mee zijn geworden. Hoor je de jingle, dan zeg je meteen het bijbehorende merk…

Radio kan helpen in de opbouw van naamsbekendheid, maar kan ook heel goed worden ingezet om mensen te activeren naar een website of een winkel te gaan. Je kunt communiceren over de waardes van je merk of je kunt juist inzetten op een aanbieding. Radio is in die zin een veelzijdig medium.

Eerste stappen zetten op radio? Op radio kun je met een audioboard programma’s claimen. Je verwerkt jouw merk in een korte spot en je sponsort zo programma’s door de boodschap ‘Dit programma is mede mogelijk gemaakt door….’ Een audioboard is de meest goedkope vorm van adverteren op radio en kan op de commerciële zenders van bijvoorbeeld Talpa.

Wil je een reclamespot helemaal vrij zelf invullen? Dan is een spot meer geschikt. Dit betekent dat je in een reclameblok met een eigen gemaakte boodschap adverteert. Spotlengte is hierbij belangrijk, een lange spot is duurder dan een korte spot. We adviseren je graag over de mogelijkheden bij de publieke en commerciële zenders. Ook wordt vaker gewerkt met een zogenoemde tag-on – een korte 5” spot die wordt uitgezonden na een iets langere hoofdspot om bijvoorbeeld een specifieke actie, website of aanbieding nog eens extra te benadrukken.

Tenslotte kunnen we kijken naar in-program mogelijkheden. Wil je je product opgenomen zien in een specifiek programma, een actie met DJ’s of een prijs weggeven? We kijken samen hoe we het juiste format vinden en onderzoeken wat de samenwerkingsmogelijkheden zijn.

Radio

  • Opbouw naamsbekendheid;
  • Verhogen top-of mindness;
  • Activatie, aanbiedingen;
  • Relatief lage investering nodig;
  • Kostenefficiënt;
  • Goed support medium naast andere media-inzet;
  • Bereik in veel verschillende doelgroepen;
  • Sterk voor 20 jaar en ouder.
hoi
#algemeen #online #social #tv
03 augustus — 5 minuten leestijd

Jongeren bereiken? We delen de laatste inzichten.

Lees meer
werk 22
#online
25 november — 3 minuten leestijd

Een zakelijke doelgroep bereik je met LinkedIn

Lees meer
werk 23
#online #radio
11 november — 3 minuten leestijd

May I have your attention please? Meer aandacht voor sonic branding!

Lees meer

Jouw merk laten groeien?

Samen bekijken wat de beste mediakeuze voor jouw merk is? Neem contact met ons op voor een afspraak!