erik-mclean-U-Vu_r6qyyU-unsplash

Tv

Adverteren op televisie? In korte tijd kun je kostenefficiënt heel veel mensen meerdere keren bereiken. Elke dag kijken mensen van 13 jaar en ouder gemiddeld zo’n 2,5 uur televisie: een unieke kans voor adverteerders.

Het medium tv is zeer geschikt om emotie te koppelen aan je merk, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een aanbieding aanprijzen. Je verleidt de consument met mooie beelden, met sfeer, met emotie. Door slimme audio-ondersteuning versterk je het beeld nog eens extra. Muziek of opvallende geluiden, uitleg in verhaalvorm, het kan allemaal.  Of je laat juist je doelgroep je product zien, waardoor meteen herkenning ontstaat. Inzetten op een aanbieding kan ook een goede optie zijn.

Televisie behoeft een stevig budget en naast mediakosten krijg je ook te maken met behoorlijke productiekosten. Tv is vooral geschikt als je mensen wilt bereiken die ouder zijn dan 35 jaar.

Eerste stappen zetten op tv? Misschien is een billboard iets voor jou. Hiermee verwerk je jouw merk in een korte spot en sponsor je programma’s door de boodschap ‘Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door….’. Een billboard is de meest goedkope vorm van adverteren op tv, heeft in verhouding lage productiekosten en kan op de commerciële zenders van bijvoorbeeld Talpa of RTL.

Wil je een reclamespot helemaal vrij zelf invullen? Dan is spot meer geschikt. Dit betekent dat je in een reclameblok met een eigen gemaakte boodschap adverteert. Spotlengte blijft hierbij belangrijk, een lange spot is duurder dan een korte spot. We adviseren je graag over de mogelijkheden bij de publieke en commerciële zenders.

Tenslotte kunnen we kijken naar in-program mogelijkheden. Wil je je product opgenomen zien in een specifiek programma, we kijken samen hoe we het juiste format vinden en onderzoeken wat de samenwerkingsmogelijkheden zijn.

Tv

  • Opbouw naamsbekendheid;
  • Verhogen top-of mindness;
  • Identificatie; er wordt over gepraat;
  • Emotie koppen aan een merk;
  • Activatie, aanbiedingen;
  • Hoge investering, maar kostenefficiënt in kosten per contact;
  • Sterk voor 35 jaar en ouder.
2024-03-12MRF-1184
#algemeen #tv
18 maart — 3 minuten leestijd

Screenforce TV Jaarrapport 2023

Lees meer
hoi
#algemeen #online #social #tv
03 augustus — 5 minuten leestijd

Jongeren bereiken? We delen de laatste inzichten.

Lees meer
news-post-2
#algemeen #tv
24 maart — 3 minuten leestijd

Screenforce Jaarrapport

Lees meer

Jouw merk laten groeien?

Samen bekijken wat de beste mediakeuze voor jouw merk is? Neem contact met ons op voor een afspraak!