Natuurlijk wordt niet alle vrije tijd online besteed. Uit onderzoek onder jongeren (Gen Z en Millennials) blijkt namelijk dat Millennials in hun vrije tijd ook graag bijvoorbeeld musea en bioscopen bezoeken. Daarnaast eten ze vaak buiten de deur, dit maakt deel uit van hun levensstijl. Door op de hoogte te zijn van waar Millenials zich bevinden, kunnen we ook de mediakeuze voor je campagne beter bepalen.
Musea zijn ook populair bij jongeren. Meer dan driekwart geeft aan wel eens een museum te bezoeken. Waar jongeren onder de 24 jaar musea vaak bezoeken met familie of vrienden bezoeken Millennials vaak met hun partner (62%) een museum en gaan ze ook weleens in hun eentje. Van de Millennials geeft 77% aan het interessant te vinden om musea te bezoeken. 57% vindt museumbezoek leerzaam en belangrijk voor hun persoonlijke ontwikkeling. Denk daarom eens aan een samenwerking met een museum of andere instelling uit de kunst-en cultuur sector. Met de Museumvereniging voeren wij regelmatig campagne waarbij we ons richten op jong en oud en daarbij, zoals uit het onderzoek blijkt, dus ook de milllennials met succes weten te bereiken!
Ondanks het grote aanbod in streamingsdiensten zoals Netflix en Videoland gaat 61% graag naar de bioscoop om nieuwe films te zien. 58% gaat juist naar de bioscoop omdat de filmervaring in de bios beter is dan thuis. Verder vindt 45% het gewoon gezellig om samen naar de bios te gaan. Het is een avondje uit en niet te vergelijken met een avondje tv-kijken. Nu de bioscopen weer geopend zijn, kan daarom de inzet van bioscoopreclame interessant zijn om in contact te komen met deze doelgroep. Je doelgroep zit al heerlijk in hun bioscoopstoel naar het grote scherm te kijken – een mooi impactvol contactmoment met jouw advertentie dus! Voor a.s.r. hebben we een succesvolle campagne gevoerd, waarbij we gebruik hebben gemaakt van de diensten van Jean Mineur bioscoopreclame om jongeren in de bioscoop te bereiken.
We moeten dus jouw doelgroep goed leren kennen en weten waar zij zich begeven. Alleen dan kun je als merk relevant zijn. Wij hebben de know-how om daarbij te helpen en we doen niets liever. #BetterTogether