Om je zichtbaarheid naar een nog hoger niveau te tillen, kun je gebruik maken van Sticky ads. Binnen de verschillende DSP’s (Demand Site Platform) is het mogelijk om te sturen op de zichtbaarheid van een banner, waardoor het tonen van de banner op het scherm van een gebruiker kan worden gegarandeerd. Sticky’s scrollen met de gebruiker mee, wat zorgt voor een constante zichtbaarheid en dus een nog hogere viewability.
Bij deze vorm van adverteren staat het leveren van een redactionele ervaring voorop. De advertentie lijkt vaak samen te smelten met de huisstijl van de publisher. Native content sluit niet alleen aan op de huisstijl, maar kan ook inspelen op de informatiebehoefte van bezoekers.Het doel is relevante content aan te bieden voor de doelgroep van de publisher en hierbij op subtiele wijze een merk, dienst of product onder de aandacht te brengen.
Een mooi voorbeeld van een Native advertentie is de Elastic Native. Het idee van de Elastic Native is dat je bij het lezen van een nieuwsartikel automatisch doorscrollt naar het volgende nieuwsitem, waar dit redactioneel geschreven artikel tussen zit. Vaak reken je hier af op quality reads, waardoor je alleen betaalt voor de vertoningen waarbij jouw doelgroep het artikel voor een bepaalde tijd heeft gelezen. Gegarandeerde zichtbaarheid van jouw verhaal dus!
Stories kennen we van origine van Snapchat en deze zijn vanwege populariteit overgenomen door verschillende andere grote social media netwerken, zoals de welbekende Stories van Instagram. Ook bij Nederlandse media is deze vorm van verhalen vertellen niet onopgemerkt gebleven. Bij DPG Media is het mogelijk om iets soortgelijks in te zetten in de vorm van een Brand Story. Ook dit wordt nu in een breder netwerk uitgerold.
Tijdens het scrollen door een artikel wordt een scherm vullende interactieve story ingeladen waarin je als merk een verhaal kunt vertellen. Het voordeel van een Brand Story is dat de engagement veel hoger ligt dan bij reguliere display advertising. Het kan ook worden ingezet op verschillende producten te laten zien die direct kunnen worden aangeschaft.
Zoals de naam al weggeeft is dit een vorm van adverteren waarbij je binnen een artikelafbeelding kunt adverteren. Hierbij is er ook nog de mogelijkheid om dit contextual in te zetten. Bijvoorbeeld bij een artikel over sport in de afbeelding jouw merk schoenen te promoten. Dit kan in de vorm van een full size video zijn, maar ook subtieler door alleen in de rand van de artikelafbeelding aanwezig te zijn, zoals in het voorbeeld bij Vitality.
Deze advertenties bieden de mogelijkheid om op basis van een interactieve chatbot, een gebruiker verschillende keuzes te laten maken voordat deze doorklikt naar de landingspagina. Door middel van een voorgeprogrammeerde beslissingsboom kun je het gesprek sturen en uiteindelijk een landingspagina aanbieden die aansluit op de gemaakte keuzes. Hierdoor ben je optimaal relevant en is de succesratio veel groter.
Naast bovenstaande vormen van adverteren zijn er nog veel meer manieren om je merk online te presenteren en deze lijst met creatieve oplossingen wordt alsmaar groter. Wij houden alle ontwikkelingen nauw in de gaten om zo tot de meest effectieve en creatieve plannen te komen. Benieuwd naar nieuwe inspiratie? We praten je graag bij! #BetterTogether